Benefiti certifikacije - natjecanje samo za najbolje

Svaki certifikat, pa tako i sve naše ISF© sheme koje pružamo organizacijama, je znak transparentnog i odgovornog poslovanja iz domene koju standard određuje. Certifikacijom prema različitim shemama dokazujemo nepristranost, objektivnost i potvrđujemo izvrsnost. Savršenost ne postoji ali nastojanje unaprjeđivanja i razvoja, potvrda je izvrsnosti. I to treba promicati. Certifikacija je natjecanje samo za najbolje.

Na slijedećih 9 prigovora dokazujemo benefite:

1. Certifikacija i certifikat nam se ne isplate.

Odluka o certificiranju je vrlo emocionalne prirode. Kako je spomenuto ranije, bojazan od prikazivanja slabosti organizacije nepoznatim osobama, slušati o prilikama i neprilikama koje eventualno trebate poboljšati, nije jednostavno. Svaki direktor i vlasnik na svoju organizaciju gleda kao na dio sebe. Pustite ego u drugi plan i stavite se izvan organizacijskih okvira i otvorite mogućnost za razmjenu ideja, stavova i mišljenja kako što bolje primijeniti zahtjeve standarda je dobar razlog zašto pristupiti certifikaciji i dobrovoljno zatražiti mišljenje profesionalaca. Poslovanje organizacije procjenjuju vrhunski stručnjaci iz domene standarda i daju vrijedne povratne informacije. Često puta se prilikom audita pronalaze zakonski propusti, stvaraju se nove razvojne ideje, pronalaze se točke za povećanje učinkovitosti procesa, stvaraju se nove poslovne prilike, stoga prilike za uštedu, sprječavanje rizika za kršenje zakonskih propisa i prilike za nove poslove dokazuju konkretnu financijsku korist. Certifikati su nematerijalna imovina organizacije. Povrat investicije je vrlo lako izračunati i daleko nadmašuje sva pozitivna očekivanja.

2. Našoj organizaciji ne treba certifikat. Nitko nas to ne traži.

Sudjelovanjem u certifikacijskom postupku osiguravate godišnji publicitet kroz medije i društvene mreže. Certifikatima pružate povjerenje poslovnim partnerima o odgovornom poslovanju, čijim isticanjem prilikom svake promocije i javne objave osiguravate nove poslovne prilike. Biti dio zajednice certificiranih organizacije je prestige. Zajednici i partnerima treba pristupiti proaktivno i isticati. Certifikat je jedan od najvažnijih marketinških alata koje organizacija posjeduje. Certificiranjem dokazujete da imate sredstva na raspolaganju, da ulažete u brend i da poslujete stabilno. Certifikat predstavlja ulaganje. Certifikati se ne traže, oni se pružaju poslovnim partnerima na znanje. Njima dokazujete vašu izvrsnost. Kad vas potencijalni kupac zatraži posjedovanje certifikata to znači da ne vjeruje u vaš poslovni kredibilitet i traži dokaz da možete odraditi posao. Najčešće samo jednom transakcijom s kupcem, višestruko vraćate godišnje ulaganje u certifikate. Kad se u natječajnoj dokumentaciji kupca zatraži neki od uvjeta certificiranosti ili upitnik za procjenu dobavljača traži certifikat u prilogu, nažalost bude prekasno. Takve organizacije štede na certifikatima i na WC papiru.

3. Mi ne vjerujemo u certifikate.

Možda vi ne vjerujete, ali vaše tržište vjeruje. Svaki certifikat sa sobom nosi percepciju vrijednosti koja se poistovjećuje s vašom organizacijom. Ako vaša organizacija posjeduje certifikat ISF white Employee respect, percipirate se kao Najbolji poslodavac s najboljim uvjetima rada i najboljom organizacijskom klimom. Ako Vaša organizacija posjeduje certifikat kvalitete, percipirate se kao organizacija koja nudi kvalitetne proizvode i usluge i garantira zadovoljstvo kupcima. Danas društvo na međunarodnoj razini razumije značenje i važnost certifikata, tržište percipira značenje i važnost certifikata, potrošači, institucije, ukratko svi. Kad kupujete proizvode, usluge, kad birate poslovne partnere, bitno vam je da znate što kupujete i od koga. Tada su i vama certifikati garancija da ćete dobro odabrati. Svi vjeruju u certifikate, pa ih ponudite i vi vašim kupcima. Budite iskreni i transparentni. Što vam više ljudi vjeruje, bolje poslujete, a certifikat vam je legitimna potvrda.

4. Certifikati nam ne prodaju robu i usluge.

Prodavači prodaju vašu robu i usluge, certifikate možete koristiti kao alat. Svi certifikati i nagrade jesu glamurozne i zaslužene, ali samo posjedovanje certifikata ne prodaje robu i usluge. Analogija s automobilom je ista, ako ga posjedujemo, a ne vozimo, nemamo koristi osim zadovoljstva samog posjedovanja. Važno je ono što organizacija čini nakon što primi zasluženi certifikat. Certifikat nije bedž, žig, značka, slika već potvrda zaslužene i uspješno završene zadaće. Certifikat nije nagrada ali nagrađuje uspješno završenu zadaću. Certifikati stvaraju brend. Certifikati su prodajni alat. Svrha poslovanja je prodaja. Ako ne prodajemo, ne postojimo. Pozicioniranjem na točno određenu temu, privlačenje razgovora i osvješćivanja javnosti, uz svaku reklamu, svaku objavu, certifikati doprinose prodaji robe i usluga zajedno s vještinama vašeg prodavača. Veća vrijednost organizacije, veći ugled i viša cijena naših proizvoda i usluga. Sve prodaje, pa i certifikati, kad obznanite.

5. Certifikat nas ne može reklamirati.

Certifikat postaje reklama tek kad organizacija počne javno promovirati posjedovanje certifikata. Danas postoji toliko pristupačnih načina na koje možemo objaviti posjedovanje certifikata i pričanjem o certifikatu zapravo pričate o vašoj organizaciji, o vrijednostima koje ona pruža kroz svoje proizvode ili usluge. Promocija može biti i indirektna, kroz logotipove na proizvodima, dokumentima, e-mailu, web stranici, newsletter, društvenim mrežama, u formalnoj eksternoj komunikaciji. PR eventi, angažman agencije je naravno najbolje rješenje, ali vlastite aktivnosti vaših prodajnih timova također imaju učinka. Danas jako malo organizacija promiče svoju poslovnu izvrsnost, a ljudi jako vole priče o uspjehu.


6. Certifikacijski postupak se plaća. Certifikati su za najbolje.

Certifikacijski postupak se plaća. Certifikat postaje nematerijalna imovina, sustav koji dobivamo primjenom zahtjeva standarda i certifikacijom doprinosi razvoju organizacije, utječe na prodaju, utječe na privlačenje novih zaposlenika, povećava vrijednost vaše organizacije. Certifikat se ne dodjeljuje temeljem statističke analize. Vaše poslovanje je vaš stav i po tome ste jedinstveni. Teško može i najbolja statistika razmotriti razloge vaših stavova. Audit, kao osnovni korak certifikacije uvjetovan je ljudskim faktorom. Certifikaciju provode ljudi. Ono što je najvažnije ti ljudi ili auditori razumiju vaše stavove u usporedbi sa zahtjevima standarda, procjenjuju sukladnost za dodjeljivanje certifikata.
Certifikat i postupak certifikacije nije roba široke potrošnje, certifikat nije namijenjen svima. Certificirane organizacije, bez obzira na koju certifikacijsku shemu ili sheme se to odnosi, dio su elitnog kluba najboljih. Jedno je što si certifikaciju možete priuštiti, a drugo je što možete dokazati da certifikat i zaslužujete. Certifikati su luksuz koji od najboljih najviše zahtijevaju. Zato se certifikacijski postupak plaća.

7. Nemamo vremena za certifikaciju.

Svaka organizacija želi priznanje i potvrdu da je uspješna. Pitanje je trenutka i opsega aktivnosti koje stjecanje prvog ili još jednog certifikata donosi. Svaki certifikat traži određenu razinu pripreme prema zahtjevima standarda. Vrijeme pripreme može se uštedjeti kroz edukaciju ili nakon inicijalne procjene, sami možete odraditi pripremu u dogovorenom roku. Konzultanti su uvijek odlična alternativa. Uvijek je stvar odabira što želite i što možete. Imate li vremena za prodaju? Morate imati vremena za certifikaciju.

8. U ovom trenutku nam certifikacija ne odgovara, možda iduće godine

Certifikat za organizaciju znači promjenu i napredak u svakom slučaju, bez iznimke. Nema organizacije koja je stekla certifikat, a da nešto nisu poboljšali. To je činjenica. Koliko je to, to isključivo ovisi o volji i želji direktora ili vlasnika. To je druga činjenica. Upravo je u tome razlika između uspješnih i neuspješnih organizacija. Neuspješni se boje promjena. To je treća činjenica.
Kad već brojim činjenice, onda još jedna koja potvrđuje da promjene znače neprekidnu prilagodbu novim uvjetima i novim zahtjevima, novim mišljenjima kroz certifikacijski postupak.
Veza trenutne situacije u kojoj se nalazi ne samo naše društvo nego i cijeli svijet i certifikacije je jako povezana i to kroz spremnost na promjene. Prilagodba je brza, odluke su brze, primjena je brza.
Certifikacija nas uči djelovati brzo, certifikacija na uči prilagođavati se. Promjene su nešto što postaje svakodnevica. Na promjene smo spremni ili sad ili nikad. U izazovnim vremenima je to itekako prednost.

9. Certifikacija nije za našu organizaciju

Ako smatrate da je vaša organizacija premala za certificiranje, previše je nepoznata, proizvodi su novi, podcjenjujete se. Ako ste se upravo odlučili prijaviti u (još jedan više) postupak certifikacije znači da želite napraviti novi iskorak u poslovanju, certifikat će vam dati prednost. Certifikat je izvanredan način privlačenja pažnje na organizaciju, stvaranje trenutka koji je baš sad najvažniji kako bi osvijestili kupce i partnere da smo još uvijek stabilni i na raspolaganju.
Odbijanje certificiranja znak je slabosti poslovanja, lošeg vodstva i funkcioniranja organizacije. Uštede koje ćete postići jer certifikacija nije za vas, ne postoje.

Izazovna vremena traže sve raspoložive resurse za poboljšanje, certifikacija je kako sam spomenula, samo za najbolje i ako tvrdite da certifikacija nije za vašu organizaciju, mislim da ste u pravu.

Nedavno sam pročitala članak za organizaciju s Forbesove liste uspješnica, da posjeduje pet različitih certifikata samo iz domene uspješnosti poslodavca i svaki im je jednako važan. Svoje certifikate koriste za podizanje ugleda i privlačenje top talenata. Samo top talenti stvaraju top proizvode i usluge, to nije tajna. Svi žele biti povezani s najboljima. Volimo najbolje poslodavce, volimo najbolje proizvode i usluge, volimo biti okruženi uspješnima. Najbolje uvijek ide uz najbolje. Certifikacija je za najbolje.

I na kraju, ostalo je za zaključiti: certifikacija i certifikati imaju pozitivan i koristan učinak na poslovanje. Percepciju koju stvaraju certifikati prenosite na vaše proizvode i usluge. Certifikati su signali povjerenja vašim kupcima, vašim zaposlenicima, vašim poslovnim partnerima, dioničarima, vlasnicima – ukratko svima. Što je širi spektar certifikata, to je povjerenje u svaki segment organizacije veće. Obratite nam se s povjerenjem. Jer mi certificiramo samo najbolje.

30.3.2020 MS

Marinorm d.o.o.
Juraja Križanića 106
HR-42000 Varaždin

Telefon: +385 91 688 4893

Internet: www.marinorm.hr


Neprekidno podižite kvalitetu i budite po tome cijenjeni.

Predložite termin sastanka očekujemo vas.

KONTAKTIRAJTE ODMAH I ZATRAŽITE PONUDU.

ZATRAŽITE PONUDU ZA CERTIFIKACIJU NA info@marinorm.hr.